Milí návštěvníci,

vítejte na stránkách Apologia ■ Pokud jste tu nováčky, doporučuji k Vaší pozornosti menu po pravé straně, včetně úvodníku ■ Stálé návštěvníky upozorňuji, že k přidání komentářů je nyní zapotřebí zaregistrovat se, a to buď při vložení komentáře, nebo trvale v sekci Návštěvníci ■ Děkuji! ■ DV

Adversus

Dlouho jsem se rozmýšlel, zda mám na tyto stránky umístit také vyvrácení konkrétních omylů, které se např. na internetu o víře katolických křesťanů šíří. Nakonec jsem se rozhodl, že ano, protože vnímám potřebu reagovat na konkrétní nepravdy, které ovšem často pocházejí z neporozumění či nepochopení. Nechci, aby byla tato sekce vnímána jako polemika proti těmto autorům (uvedeným např. v sekci Odkazy), ale pokud nabízejí na katolíky pohled, který s pravdou nemá pranic společného, pak je snad zapotřebí v hledání pravdy postoupit o něco dále. Chci tedy spíše uvádět na pravou míru, pokud mě někde nějaký výrok příliš tahá za ucho (tedy spíš za oko).

A protože množství církevních spisovatelů prvních staletí označovalo tyto reakce na jednotlivé výpady proti katolické církvi slovem adversus, "proti", činím tak i já. Jde tedy spíše o malý a v mém případě značně nedokonalý pokus postavit se defamacím, které lze na určitých stránkách nalézt.

O víře bychom se totiž měli naučit diskutovat – a ne pouze používat tzv. "bible-bashing", neuzavírat se ve svých myšlenkových kolečkách, ale snažit se přijít na kloub názorům člověka, který je podle mého názoru v určité věci vzdálen od pravdy.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Velmi se těším na Váš komentář.